bagrund

Sidevisninger i alt

tirsdag den 18. september 2012

Max gas......

I lørdags var jeg oppe i Hornbæk og prøve klatrebaner hos ”til tops”. Det var skide skægt og meget grænseoverskridende. Jeg var oppe på den højeste bane, den de kalder den røde bane og wauuu det var en oplevelse. Det blæste en del den dag og det kunne dælme mærkes. Især når man stod på træ platformene, kunne man mærke træet svaje i vinden og man blev lettere svimmel. Men for pokker det var et godt adrenalin kick og man havde det super godt bagefter. Det kan klart anbefales og især også til børn, der har brug for at prøve sig selv af og måske vokse lidt hår på brystet. Jeg skal i hvert fald have lokket min søn med derop, der er jo baner i alle højder og udfordringer.


                 


   Svævebanerne var super sjove:)




 14 meter oppe, på en tynd wire i blæsevejr, det gav kilder i maven:)



Dagen efter ventede et triathlon løb i Herfølge og da jeg vågnede om morgenen, var min arme og ben godt nok møre af klatringen dagen før. Men ingen undskyldning, afsted skulle jeg!

Jeg fik så gennemført mit 2. triathlon, med Køge triathlon klub. Må indrømme at det der triathlon sgu tiltaler mig ret meget, dog halter mit løn helt vildt og det er der jeg skal sætte ind. Men det en fed måde at dyrke motion på og elsker at svømme og cykle.

Men selve løbet startede såmænd godt nok. Vi startede med 400 meter svømning og jeg lagde ud i fin stil, med at overhale alle på min bane og være næsten en hel bane forud. Så jeg var fuld af begejstring og tænkte: Det kommer til at gå som smurt:)
Så gik der lidt kludder i tøjskift, kompressions strømper er noget hejs, når ens krop er våd, men det lykkedes trods alt at få skiftet.
Så gik det galt!................glad fór jeg afsted med min cykel og lige ved start/mål stregen hopper jeg på cyklen og skal cykle. Så råber en mand ”STOOOOP, du må ikke cykle her”.......og i bar panik, får jeg kun den ene klikpedal af og styrter selvfølgelig på cyklen og slår mit knæ!!!
I forvejen havde jeg et skidt højre knæ, nu slog jeg så det venstre, så det var pænt skidt.
Men nu er jeg jo ikke en quitter, så jeg hoppede igen på cyklen og afsted det gik. Klarede cykelturen ok, trods blæst og smerter. Så kom vi til løb og det brød mine knæ sig slet ikke om!!

Men jeg gennemførte sgu!! 400 meter svømning, 30,2 km cykling og 7,2 km. Løb/gå.....på ren tid 2,17 time og med skift 2,28. Det var en ok tid, med de udfordringer jeg havde, men fortæller mig også, at det kan gøres meget bedre, så næste gang!!

Min krigsskade, der stadig mærkes:)



På lørdag venter ”dirt extreme” på Bornholm, det bliver vildt!! Aner ikk hvad jeg har rodet mig ud i, men det er også lidt min filosofi, at udfordre sig selv, uden for min komfortzone. Det bliver vådt, beskidt og hårdt, men også skide sjovt.

Se f.eks denne lille film om det: http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=02-10-2011&videoid=19802

Udover det så er jeg ved at skrive eksamensopgave i IT. Det nu ikke fordi det er en speciel svær opgave, men der er mange elementer i den og det tager tid, især også fordi jeg har valgt at være alene. Men jeg er slet ikke i tvivl om at det nok skal gå og at jeg ender ud med en god karakter. På fredag skal den afleveres og så kan jeg slappe lidt af, indtil jeg skal op og forsvare den d. 9. oktober.


Ligner meget godt:)))
 
Så jeg er lidt presset p.t, men det jo mit eget valg og jeg vil sige at motionen er den der gør, at jeg har overskuddet til alt det andet. Husker godt hvor træt og ugidelig jeg var, dengang det meste af min tid foregik siddende eller liggende. Det lyder så forkert, når man siger, at jo mere du knokler rundt, jo mere energi får du, men det er altså fakta. Samtidig klarer det hjernen og gør at tankerne ikke ender helt i sort, når der er modgang.

Er du i øvrigt stadig ved at kløjs i undskyldninger over for dig selv, om hvorfor du ikke skal behandle din krop ordentligt?? Du er træt, du har ikke tid, du har ikke råd, du har dårlig knæ, ondt i ryggen, måske også i røven osv........bliver du aldrig træt af det??? Bliver du aldrig træt af at lade alle de negative tanker bestemme over dig?? Du ved godt at det er DIG der bestemmer og styrer 100% ikk?? Hvis du tør;)
Det nemmeste er nemlig bare at gøre som man plejer og hænge fast i skidtet, for ja, det kræver hårdt arbejde og styrke at turde sige farvel til alt det beskyttende fedt, du har gemt dig bag. Den sikre base, hvor der ikke forventes noget som helst.

Er du glad ved det?? Hvis ja, så fortsæt endelig, hvis ikke.......hvad fanden venter du på??????



Lad være med at stoppe fordi det er svært, bliv ved og ved!

 
Kan varmt anbefale Henrik Duers blog: www.duersblog.dk , som er fyldt med gode råd og aflivning af myter. Henrik kender du fra ”extrem fed” på TV3, fantastisk program, som ikke handler om dumme sultekure og umulig motion, men om det hele menneske og livsstilsændring.

Det gør ondt, men det gør godt og det er ikke en straf at gøre noget godt for sig selv, så lad være med at pive fordi du ikke kan proppe dig med junk hver dag, det er ikke det værd!! Værdsæt hellere dig selv og und dig selv et godt sundt liv, men en krop og psyke i balance.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar