bagrund

Sidevisninger i alt

tirsdag den 4. september 2012

Fake, fake og fake...

Jeg må ærligt indrømme at jeg er glad for at jeg ikke er ung i dag og nøj jeg føler med de unge, især pigerne. Tidens skønheds idealer er så uopnåelige og umulige nogensinde at komme til at ligne, takket være photoshop! De helt blankpolerede perfekte piger, der pryder div. dameblade, musikvideoer osv., har intet med virkeligheden at gøre!

Hvis du forsøger at ligne dem i bladene, så har du tabt på forhånd, det kommer aldrig til at ske. Ikke en gang dem i bladende ligner det du ser, i virkeligheden. De har også uren hud, rynker, appelsinhud og alt det som ganske almindelige mennesker også har. Men når først de har været igennem en tur i photoshop er de nærmest uigenkendelige!

Madonna, som jo er en utrolig smuk kvinde, helt natural, med de ganske almindelige tegn og spor som alderen giver, ligner jo en 20 årig og en kæmpe løgn, når først hun er photoshoppet. INGEN på 50 år har SÅ fin en hud, INGEN! Og gu er hun flot og gu er hendes krop misundelsesværdig, men det der glatte glansbillede vi ser, i hendes videoer og på billleder er FAKE!

 Hvor mon den creme kan købes;))

Det jo ikke fordi hun er grim på før billedet, tværtimod!


Selv en super slank pige som Medina, ser ud som os andre og har også buler i røven, det er HELT naturligt! Britney Spears, Beyonce, Jennifer Lopez.....alle har de skavanker lige som os, når de ikke er photoshoppet til ukendelighed! Selvfølgelig kan man gennemtræne sig til en flot fedtfri krop, men det kræver også sit:)

Lækker og dejlig, men med buler lige som os andre:)
 
 verdens smukkeste kvinde, med appelsinhud, helt naturligt:)
 
Fræk og lækker, men også med buler:)
 
Fint eksempel, på før og efter photoshop:)
 
 
På scenen kan det være svært at retouchere;)
 
 


Jeg bliver trist til mode, når jeg ser hvor mange piger kæmper en forgæves kamp, mod at ligne det de ser i medierne. Unge piger der får silikonebryster, hårextension, kunstige øjenvipper, kunstige negle, et tons make-up osv. Hvor blev den naturlige smukke pige af, med de små skævheder vi nu alle har. Det er som om det ikke er tilladt i dag, alt skal rettes til. Tænder bleges og rettes så de står som et snorlige hvidt stakit. Skæve næser rettes, ører syes ind......ja selv kønsdelene bliver sgu opereret og rettet til!!!

Jeg har da også overvejet nogle småjusteringer, selvfølgelig har jeg det, man er jo aldrig helt tilfreds og når nu man kan...........men omvendt, så elsker jeg sgu også mine skævheder. Mit overbid, min lidt skæve næse, mine punkterede bryster der viser jeg er en voksen kvinde, min bulede røv, mine rynker og i det hele taget en krop der har levet livet.

Der er mange der fejlagtigt tror at mit vægttab udelukkende skyldes det ydre, men det er langt fra sandheden. Klart jeg selv synes jeg er lækkere nu, men det vigtigste for mig var det fysisk aspekt. Jeg var træt af smerter fra knæ og ryg, samt sløvhed. Plus at jeg aldrig nogensinde har lyst til, at være afhængig af andre, fordi min krop ikke selv kan! På et eller andet tidspunkt ved jeg godt, at kroppen siger stop, men så længe jeg kan holde den i form og i gang, gør jeg det.
Min mormor døde for nylig, 96 år gammel og klarede sig selv til det sidste. Har altid været aktiv, arbejdede til hun var 70 år, gik masser af ture og holdt sig i gang. Hun var dog plaget meget af gigt til sidst, men det er vel hvad man kan forvente som 96 årig.

Desværre tror mange mænd også, at det er sådan en kvinde skal se ud. Græmmes når jeg ude på mit uddannelses sted hører de helt unge knægte kommenterer på pigerne. Ganske almindelige byggede piger, går oftest som fede! En pige med en ganske almindelig bred numse, havde en GIGArøv! De er lige så farvet af alt det de ser i medierne......desværre:(

Tøser jeg har sgu ondt af jer, ville ønske i arbejdede med jeres selvværd, kiggede ind af og så alt det lækre, i stedet for alle fejlene! I er dejlige lige præcis som i er og der er intet galt i at gøre noget ud af sig selv og fyre noget make-up i hovedet, men alt med måde! Lad være med at lade jer snyde af den plastikverden i omgiver jer med, vær jer selv!


Lad jer ikke snyde, heller ikke jer drenge;))

 



1 kommentar: