bagrund

Sidevisninger i alt

fredag den 13. april 2012

Alder er altså bare et tal.......


Det der med alder ikk, det er noget som nogen mennesker går så skide højt op i. For mit vedkommende, er der pludselig ting jeg er for gammel til, ifølge andre..............say what???

Jeg er 42 år, har aldrig haft det bedre med mig selv. Hviler i mig selv, ved hvad jeg vil og ikke vil. Har ikke brug for at have kløerne fremme, tager tingene som de kommer.

Alligevel er der så nogen der mener, at der er grænser for hvad man kan tillade sig, når man nu er SÅ gammel!!! Hvorfor?? Hvor står de regler henne?

Nu er man 42 år, så skal håret klippes kort, tøjet skal være neutralt, helst lidt kedeligt og man bruger ikke slang ord, er tingene modsat, så er det fordi man tror man er og gerne vil være 20 år ????.......Det er nok det sidste jeg har lyst til, puh ha de år var hårde og forvirrende, så nej tak!

Hvorfor sætte begrænsninger for sig selv, på grund af noget så ligegyldigt som alder?? Man kan hvad man vil, uanset alder eller ej!

Det samme med kærlighed. Det går bare ikke at en GAMMEL dame som mig har en yngre kæreste, men var det en mand, var det helt naturligt........igen, hvorfor?? Snakker vi om en på 15 og en på 35, så nej, så er det nok ikke det mest optimale. Men 2 voksne mennesker kan gøre lige præcis hvad de vil og hvis andre synes det er underligt, så er det deres problem!

Jeg har med årene også fået mere mod og mere vilje til at gå efter mine mål. Jeg ved at alt kan lade sig gøre, det er kun mig selv der sætter forhindringerne. Det mod havde jeg ikke som ung, der betød det mest hvad andre tænkte og jeg søgte andres anerkendelse, i stedet for at følge mit hjerte, dumt dumt.

Med alderen bliver man klogere siges der.......det er ikke nødvendigvis rigtigt, men man får i hvert fald mere erfaring og finder ud af at tingene ikke er sorte og hvide. Dermed finder man også mere ro med sig selv og de ting man vil.
Men så er der dem, der stadig lytter til andre og tænker: jeg er også alt for gammel, det går slet ikke!

Alder er jo bare et tal og ja, 42 år er da derop ad, men jeg er altså ikke ved at stille træskoene og satser da på at have mere end halvdelen af mit liv tilbage endnu og jeg glæder mig til fremtiden:)

I mange år, har jeg gået og drømt om mange ting, især fysiske udfordringer, men som jeg aldrig fik gjort fordi jeg var for tyk og ingen selvværd havde. Men jeg er ikke tyk mere og mit selvværd er godt på vej derop ad, så nu skal det dælme være.

Sidste år, startede jeg med at prøve at køre MTB og det var super fedt. I dag har jeg så endelig fået min nye Trek MTB 8000 hjem, for nu skal jeg dælme i skoven og cykle:)))
Jeg er hverken i panikalderen eller prøver at være ung igen. Men nu har jeg modet, overskuddet og selvværdet til at gøre de ting jeg har drømt om, så hvorfor dælen ikke gøre det, alder eller ej!
Målet lige nu er isstjerneløbet i hedeland i januar 2013 og selvfølgelig den lange distance på 42 km.:)

Jeg skal også ud af vandre, starter med en lille tur til Østrig i år og så om ca. 3 år, bliver det en tur på caminoen. Fra Leon til Santiago de Compostella, 300 km. Det er min drøm og mit mål og det skal nok nås:)

Jeg er blevet helt pjattet med at udfordre mig selv fysisk, det giver virkelig et kick og et sus. Man kan virkelig hvad man vil og jeg føler mig så meget i live!

Og jeg vil sige NICE og HERREFEDT, gå i lårkort, have røde negle, gå med makeup, lege, spille, være fjollet, danse, være fuld, lige så meget som det passer mig og i alle de år det lyster mig, basta bum!

Lad aldrig nogen fortælle dig, at du er for gammel til noget som helst, eller hvad du kan tillade dig og bør, det er kun dig selv der sætter grænsen!!



 Mig og min nye cykel



Ingen kommentarer:

Send en kommentar