bagrund

Sidevisninger i alt

torsdag den 15. marts 2012

Hold nu kæft!!!


”Guuuuud hvor er du blevet tynd, NU skal du da ikke tabe dig mere!!”

Sindssyg jeg har hørt den sætning meget!! Hvorfor tror folk, at de kan tillade sig at kommentere på ens vægt, når man har tabt sig?? Der var sgu da sjovt nok aldrig nogen der sagde: ”Guuuuuud, hvor er du blevet fed, har du ikke taget på??”

Jeg er IKKE tynd, jeg er slank. Mit BMI ligger i normalområdet og jeg har stadig både mave, baller og lår. Men hvorfor skal jeg forsvare at jeg er slank??

Er det lidt jantelov, lidt misundelse eller hvad??

Jeg kan også sige til en veninde: ”wauuuu du har tabt dig meget”.....efterfulgt af, ”det ser brandgodt ud”. For selvfølgelig bliver man da meget imponeret hvis en person, har tabt sig voldsomt meget og det må man da godt kommentere.

Og hvorfor er det, at de fleste kvinder egentlig gerne vil være slanke, når nu det hedder sig at mændene EEEEELSKER bløde former;))

Jeg kan jo kun svare for mig selv. For mig handlede det om, at jeg ikke kunne lide det jeg så i spejlet. For usund mad, fører ikke kun til overvægt, men også dårlig hud og for mit vedkommende manglende udstråling og selvtillid. (det skriver jeg fordi, jeg har mødt dejlige runder piger, med den mest fantastiske udstråling og glød)

Hvis man ikke har kontrol over sig selv, både fysisk og psykisk, er der som regel andre ting der også sejler lidt i ens liv. Overvægt er med mine øjne, at ”skide hul i sig selv”. For vejer du 40 kg for meget, er der så mange indskrænkninger fysisk, at ingen skal bilde mig ind, at det er FEDT;)
Jeg tror godt på, at der findes masser af dejlige runde piger, med en fantastisk rund og lækker krop, som hviler i sig selv og har kontrol over det hele. Men de er få tallet og især hvis vi snakker om plus 40 kg. Ingen skal bilde mig ind, at man så har en god livskvalitet. For med 40 kg. overvægt, vil der være et voldsomt slid på kroppen, der besværlig gør din hverdag.

Desuden vil jeg skide på hvad en mand måtte synes, eller ikke synes om mit vægttab, det er for mig og kun mig!!

Og det kan da aldrig nogen sinde blive en straf, at tage vare på sig selv og passe på sin krop!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar