bagrund

Sidevisninger i alt

tirsdag den 20. marts 2012

Hvorfor denne blog??

Hvad er målet med min åbenhed og min blog er jeg blevet spurgt??

At bryde tavsheden, anonymiteten og tabuet omkring det at have været udsat for incest. Der bliver tit talt om de overgreb børn er udsat for i medierne. Den ene forfærdelige historie afløser den anden.....desværre.
Men en ting er selv overgrebene, men hvad er konsekvenser på langt sigt?? En ting er at få ødelagt sin barndom, men mange tager det med ind i deres voksenliv og får dermed også et elendigt voksenliv, det er bare ikke i orden! Straffen for at være blevet krænket som barn, er enorm.

Følgevirkningerne er kæmpe og det kan være svært at se lyset for enden af tunnelen. Jeg vil gerne være det lys og håb


Jeg vil gerne vise, at der er et liv efter alt det dårlige og at man kan bryde de mønstre man har taget med sig. Jeg fandt trøst i overspisning, andre har fundet trøst i stoffer, alkohol og andre misbrug. Men det kan brydes! Jeg brød det og det kan andre også......men ikke ved at vi ikke taler om det og gemme det væk! Derfor denne mission, om at sprede budskabet: Incest skal ikke ties ihjel! Ved åbenhed kan vi sammen bryde de følgevirkninger det måtte have! Alle har ret til et godt liv ♥

Hvorfor hedder min blog så: sundhed for dig??

Det er et helt bevidst valg. Sundhed for mig, handler ikke kun om, at spise sundt og motionere, det handler lige så meget om at have det psykisk godt. Der er så meget fokus på kost og motion, men langt mindre på psyken. Stærkt overvægtige har altid en historie bag sig, ikke nødvendigvis incest, men andre former for svigt.
Sundhed er noget vi alle interesserer os for, det kan slet ikke undgåes, for vi får det i hovedet alle vegne........så vil man have fokus og opmærksomhed, så er ordet SUNDHED fantastisk :)

Desuden så vil min blog omhandle sundhed, men ikke særlig meget om kost og motion, for det findes 1 million andre steder. Men hvordan man psykisk når dertil, at man vil give sig selv et godt liv:)

Det er en gave at leve et sundt liv, ikke en straf :) 



"synes godt om" min FB side: https://www.facebook.com/BettinasMission



Ingen kommentarer:

Send en kommentar