bagrund

Sidevisninger i alt

søndag den 11. marts 2012

Hvem er jeg

Hej med jer...

Dette her er min nye blog og som en start vil jeg gerne præsentere mig selv og fortælle om baggrunden for bloggen.

Jeg er 42 år, opvokset i en dysfunktionel familie, udsat for vold, incest, alkoholisme, manglende nærvær og kærlighed, samt alt det man ellers forestiller sig, en almindelig velfungerende familie har. 
Det er en barndom, der har taget år at acceptere og integrere i mit liv, på en fornuftig måde, som jeg kan leve med og faktisk bruge konstruktiv. I mange år, var min barndom en undskyldning, for alt det lort jeg lavede og alt hvad der skete i mit liv.

Men der er ingen tvivl om, at jeg er født som en fighter, ellers var jeg nok ikke havnet i den familie;)
Så selvfølgelig står jeg et helt andet sted i dag, samler stadig stumper op, men er satme godt på vej, til et helt fantastisk liv.

For ca. 5 år siden vejede jeg 106 kg. Jeg er 180 cm høj, så selvom 106 kg er meget, så opfattede jeg aldrig, lige med det samme, hvor stor jeg egentlig var, eller hvor meget det sled på min krop. Som ung var jeg radmager, vejede på et tidspunkt 48 kg, da jeg var 178 cm, så jeg var meget tynd og hadede det! Da jeg så endelig, efter min søns fødsel for 11 år siden, begyndte at tage rigtig godt på, kunne jeg godt lide det. Men alt med måde, ikk;)

106 kg. er for meget, alt for meget. Jeg døjede med knæsmerter, rygsmerter, træthed, ugidelighed og det hele førte til yderlige overspisning, for det var jo så skide synd for mig. Så det var en ond ond cirkel, jeg ikke anede hvordan jeg skulle bryde. Jeg prøvede alverdens slankekure, vægtkonsulenterne, nupo, letigen, atkins, osv. Har stortset været den alle igennem og tabte mig såmænd også, men tog hele skidtet på igen. Var endda med i et tvprogram på tv2 lorry og Urban avisen, med Ole Stephesen, super sjovt og spændende og smed også de 11 kg. Men da programmet sluttede, røg jeg lige tilbage i de dårlige vaner.

What to do.....efterhånden var jeg jo led og ked af min krop, min økonomi sejlede, fordi jeg rent ud sagt, åd hele lortet op!

Jeg begyndte at kigge indad, sådan rigtigt. Se mig selv i øjnene, snakke ærligt med mig selv og begynde at lære mig selv at kende. Før var jeg bare overlever, nu ville jeg satme leve!
Gik til min læge, fik henvisning til terapi, som var en guds gave værd, det bedste jeg har gjort for mig selv. Det har sidenhen været mange års terapi, sidst på stolpegården, som varmt kan anbefales, men det er også det der har gjort, at jeg er, hvor jeg er i dag. Muligvis kunne jeg være nået langt selv, for jeg er en fighter og ved hvor jeg kan og skal sætte ind. Men jeg havde nok aldrig helt alene, nåede helt ud i det dybe og fået ryddet op i rygsækken, således at den kunne bruges til noget nyttigt.

Jeg vågnede op, så mig selv, som den jeg virkelig er. En skøn skøn kvinde, fuld af livsglæde, humor og masser af power! Jeg begyndte at tage ansvar for mit liv, det liv der var her og nu. Min barndom var ikke mit ansvar og jeg måtte bare følge med og tage imod. Nu var jeg voksen, havde mine egen valg og fravalg, kunne 100% selv bestemme hvordan jeg ville forme mit liv. Leve som jeg ønskede det og få det bedste ud af alting.

Jeg blev glad, sådan rigtig glad. Smilede åndssvagt til mig selv i spejlet, talte med mig selv, lavede mantras jeg sagde højt 100 gange om dagen : For hver dag, på hver måde, får jeg det bedre og bedre!
Jeg begyndte at omprogrammere min hjerne, tvinge den til at vende negativt til positivt. Altid se muligheder, i stedet for begrænsninger. Grine hver dag, have det sjovt, levet livet sådan helt rigtigt!

Livet er lige præcis hvad du gør det til!

Og i dag står jeg så, 39 kg lettere, i gang med en ny uddannelse, masser af mål for fremtiden og et liv jeg ved alle kan få, hvis de bare tør se indad.

Det var lidt om mig. Fremover vil bloggen handle om, at nå målet til det sunde liv, set ud fra mit synspunkt. Meningerne er jo mange og det her er bare mit pip. Men jeg vil gerne inspirere og motivere andre, for sådan en manglede jeg, da jeg stod og var 106 kg. tung og alt så sort ud.

Håber i vil læse med og glæder mig til at høre jeres kommentarer.

Hilsen Bettina


Mælkebøtten er livskraftig plante med mange gode egenskaber. Den regnes for én af de vigtigste danske lægeurter. Den kan vokse alle steder, skyder gerne op gennem asfalt, tager næring i mager jord og ofte i barske og kolde omgivelser. Løvetand er et andet ord for mælkebøtte, en blomst, hvor både løven og blomsten står for styrke og udholdenhed.


2 kommentarer:

  1. Kære Mælkebøtte
    Det er godt at du er sej og tør en masse

    Jeg kan i den grad sige at det er sandt... når man selv begynder at vælge de positive vinkler...så sker der noget..

    Jeg har aldrig tænkt at du vejede så meget...

    Jeg får jo lyst til at sige at vi ikke selv ser det. Jeg vejer også for meget... men synes ikke at det ud som på de billeder jeg ser af mig selv... :S

    det er flot at du klarer dit liv så skønt... jeg ser dine spor ♥

    knus Helena

    SvarSlet